Kereső optimalizálás
Ez egy nagyon forró téma
Sokan arra gondolnak, ha kész egy honlap, és fent van a neten, akkor már több feladat nincs, csak bezsebelni a jutalmat. Csalódniuk kell. Nem találja meg őket a potenciális ügyfél.
Azt képzeljük el, hogy egy sufniban elkészítettük a világ legszebb, legerősebb tuning motorját. El kell adnunk, és még sok ilyent, vagy ennél jobbat akarunk készíteni, és sok sok vevőt kell szereznünk. Hát erre kell egy nemzetközi motor kiállítás a legjobb standdal.
Weboldalainknak ez a Google találati lista első lapja, de ha lehet a pozició legyen legfelül. Persze az ismeretlenség sufnijából ide sok munkával lehet csak eljutni.
Linképítés kifulladásig
Egyik alaptechnikája a seozásnak a lapunkra mutató linkek számának növelése, nics annyi hivatkozás ami már túl sok lenne. Alapszabály, hogy erős lapokról mutassanak felénk, a lapok tartalmilag rokonok legyenek. Egy öngyújtós lapot hiába linkelünk egy csokis lapról, mert a tűz gyújtás kulcsra nem lesz releváns. De jó ötlet valamely tűzoltóság lapjáról, vagy tűzoltásról szóló hírportálról hivatkozást szerezni.
Végső soron nem a linkek volumene a döntő, fontos az erőssége és a relevanciája.
Elsődleges a szöveg indexelése
A készülő honlap szöveges tartalmát csak olyan technikával jelenítsük meg, amely a Google számára indexelhető. Legtöbb probléma a flash technikák helytelen alkalmazásában van, mert egyenlőre a flashben elhelyezett szöveges tartalom nem indexelhető. Tartózkodjunk az ilyen irányú alkalmazásától.
Amit nem látunk az létezik
A kereső robotok számára nagyon fontos információk a lapunkon nem jelennek meg, mégis nélkülözhetelen seozási technikák. A meta tagok iránymutása nélkül nem lenne teljes webszerverünk feltérképezése.