Emberi kapcsolatrendszer, avagy a human network nem is olyan bonyolult?

Elmélet és gyakorlat
Egy időben és térben strukturált hálózat hírvivő képességét már az adott kor kommunikációs technológiája és mobilizációs adottságai határozzák meg. A hír telefonon, verbálisan, levélként, emailként viszonylag lassú terjedésű, habár direkt irányultsága miatt hatásfoka, mélysége jóval nagyobb.
Elméletileg tegyük fel, mindenkinek a világon van számítógépe és kapcsolódik az internetre, ha valaki információt tesz fel, az ismerősei azonnal továbbadják, ha információt kap, ő továbbítja kapcsolatainak. Milyen gyors lenne az információáramlás, kellenének-e egyéb információs és hírcsatornák. Csak megfelelő, intelligens személyes szűrőre lenne szükség az információk adekvát feldolgozására.
Már majdnem itt tartunk, az előbbi vízió a Facebookban, az utóbbi a Googleban realizálódott. Nagy szerencsénkre e két rendkívül dinamikusan fejlődő információipari óriás egymás konkurense, és egyelőre nem kerül a két funkció egy kézbe.
Egy kis Facebook történet

Az alapítás a már-már megszokott garázsfejlesztői sztori: egy fiatal egyetemista elkészített egy weblapot Harvardon tanuló egyetemistáknak, hogy ismerkedjenek és értékeljék egymást. Az oldal rövid időn belül elterjedt a többi egyetemen, majd azon kívül is. A terjedés dinamizmusára jellemző, hogy az első százmilló felhasználót négy év alatt gyűjtötték, de az utóbbi fél évben már több mint százötvenmillió új felhasználót regisztráltak.
Hazai helyzetkép
A Facebook trendi és az ismerősök gyűjtése cool!!

Mi a haszna a Facebooknak ebből a rengeteg ingyenes szolgáltatásból?

A bevonzott vállalkozások, márkák, és szervezetek közvetlenül a szociális hálózaton maradva csak a hirdetési lehetőséget megfizetve tudnak újabb tetszésnyilvánítókat szervezni, akik ezáltal a hírfalukon információ felvevővé vállnak, és felkeresik a fogyasztásra szánt ajánlatokat.
Ez persze ekkora volumennél számolva csillagászati bevételeket eredményez.
Hasznos-e nekem a Facebookos jelenlét?
Kezd értékmérővé válni, hogy a kérdéses vállalkozás, termék, vagy szervezet fent van-e egyáltalán a Facebookon, de már szemfülesebbek az aktivitásra is kényesek. Tehát nem elég elkészíteni, hanem állandó friss tartalommal is kell tölteni a profilt.
Fontos irányszám az ismerősök, vagy tetszés nyilvánítók száma is, ugye ha ez túl alacsony, nagyon kiábrándító. Persze minden kezdet nehéz.
Alapszabály:
- Ne küldjük el véletlenül sem saját honlapunkról a Facebookra a látogatóinkat. Sok divatos kütyüt építhetünk a lapunkba a Facebook kínálatából, de megéri-e az épp nálunk nézelődő figyelmét átirányítani?
- A facebookos lapunkról a lehető legtöbb ismerőst húzzuk át érdekes híreinkkel, ajánlatainkkal a saját lapunkra, végső soron itt már információs konkurencia nélkül tudjuk meggyőzni a vendéget szolgáltatásunk, termékünk kiválóságáról.
Ja kérem, kinek van erre energiája

Így két legyet üthetünk egy csapásra:
- A Google értékes tartalmat tud indexálni, és az organikus találati listáján helyezés javulást tapasztalhatunk.
- Friss tartalomhoz jut a Facebook lapunk is.
Az igazság az, hogy csak automatán nem működik egy facebookos oldal, azért személyes reakciókat elvárnak, hogy ne lógjon ki a lóláb. Tehát energiát kell befektetnünk a szemlélyes jelenlétre közvetlen, vagy közvetett munkával.
Ehhez kívánok sok erőt és odafigyelést, mert így juthatunk csak apró előnyökhöz versenytársainkkal szemben.